Pierwsza deklaracja.
Należy złożyć w ciągu 14 dni od dnia zamieszkania pierwszego mieszkańca na danej nieruchomości.
Nowa deklaracja/zmiana w deklaracji.
Należy złożyć w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana. Składana jest w przypadku zmiany jakichkolwiek danych w deklaracji, dotyczących liczby osób, zmiany adresu korespondencyjnego, zgłoszenia posiadania własnego kompostownika, zgłoszenia posiadania karty dużej rodziny itp.
Korekta deklaracji.
Należy złożyć w przypadku wystąpienia błędu w wyliczeniu miesięcznej opłaty. Składana jest przeważnie na wezwanie do złożenia korekty deklaracji z urzędu
Właścicielu nieruchomości, pamiętaj o złożeniu deklaracji „zerowej” w przypadku zaprzestania użytkowania danej nieruchomości, np. w przypadku sprzedaży nieruchomości, zakończenia najmu, zakończenia działalności, przepisania nieruchomości na nowego właściciela (nowy właściciel musi złożyć pierwszą deklarację).
Przypominamy, że wpłaty z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy dokonywać bez wezwania na indywidualny rachunek bankowy do 15-go dnia każdego miesiąca, którego opłata dotyczy. Wyjątek stanowi roczna ryczałtowa opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi, którą należy uiścić bez wezwania jednorazowo z góry do 31 lipca za bieżący rok kalendarzowy.
(fot. pixabay)